מנהל אתר אין תגובות

ניקיון למפעלים תעשייתיים

לרוב נתפס ניקיון כשירות גלובאלי הניתן בצורה דומה לכל בית פרטי או מפעל תעשייתי גדול, בפועל המציאות שונה. ניקיון למפעלים תעשייתיים דורש היערכות שונה מצד חברת הניקיון, היכרות עם החומרים איתם עובדים במפעלים ועם הסיכונים הבריאותיים שחלק מהחומרים עלול לגרום.

 

בשורות הבאות יסבירו טליה וניר משיח, בעלי חברת ניקיון בחדרה – "ניקיון אחר" את הדגשים שצריך לקחת בחשבון כאשר שוכרים חברת ניקיון לצרכים תעשייתיים.

 

דגשים לניקיון תעשייתי

 

  1. ניקיון תעשייתי דורש ציוד ומכשירים מתקדמים ועוצמתיים, ולא כאלה המתאימים לבתים פרטיים. נתחיל במכונות השאיבה, דרך מכונת הפוליש ועד הגרניק. דגש מיוחד יש לשים על מכונת קיטור עוצמתית שיכולה להתמודד עם כל האתגרים שיעמידו בפניה המפעלים.
  2. כוח אדם מיומן, מקצועי מאוד ומנוסה לעבודה עם מכשור חזק. הפן האנושי הוא חלק חשוב במשוואה מאחר והוא מפעיל את כל הציוד הנדרש, הוא זה המגיע למקומות הקשים והוא זה אשר ניצב בחזית אל מול הסיכונים והאתגרים שמציעים מפעלים גדולים.
  3. ניקיון יסודי ותחזוקה שוטפת. בניגוד לבתים פרטיים בהם ניקיון חד פעמי יכול לתת אותותיו למשך חודשים רבים בניקיון תעשייתי דרושה תחזוקה שוטפת ורק היא תצליח להוביל לתוצאות מרשימות. ניקיון חד פעמי יסייע להיפטר משאריות של העבר, כולל לכלוך, אבק, שאריות של חומרים אך בשביל להגיע לכל פינה ולכל מקום ויש צורך להמשיך ולעבוד באופן שוטף על מנת לבוא במגע על כל האזורים המועדים לפורענות. כמו כן, היכרות עם מקום העבודה מוביל לתוצאות טובות יותר ובזמנים קצרים יותר, זאת מאחר ולומדים כיצד להתגבר על המכשולים תוך כדי תנועה.
  4. ניקוי בקיטור בחברה מקצועית, מדוע זה דרוש? מאחר וכמו שהזכרנו בתחילת המאמר ישנה חשיבות רבה לעבודות ניקיון עם החומרים בהם עושה שימוש המפעל. חומרי ניקיון מסוימים יגיבו בצורה אחת עם מתכת ובצורה אחרת עם פלדה. לכן, יש להכיר היטב את החומרים, האזורים והסיכונים הקיימים בכל מפעל ומפעל ולאחר מכן להתאים את חומרי הניקיון. יתרה מכך, יש לבצע ניסויים עם חומרים שונים עד להשגת התוצאות האולטימטיביות.
  5. תיאום ציפיות שיעלה בהצעת המחיר, בצורה ברורה. כאשר מדובר על עבודות גדולות מאוד אז יש צורך עז בפירוט רחב ככל הניתן לגבי סל השירותים שיינתן לצורך הפרויקט. ירידה לפרטים ולא סיסמאות כגון "ניקיון כל חלל העבודה" אשר הן ריקות מתוכן ואין תוכן כברן. נקודת המוצא של כל לקוח צריכה להיות אם זה לא כתוב אז זה לא קורה. אם ישנם אתגרים להם אתם מצפים בביצוע העבודה אז תדאגו להעלות את זה בכתב ולאשר את זה אל מול חברת הניקיון.
  6. שקיפות – גם מצד בעל העסק. אין להפיל את כל האחריות על חברת הניקיון. פעמים רבות לקוחות אינם מציינים בעיות להן הם מודעים ומצפים כי חברת הניקיון תעלה על כך בעאצמה ואף תתן לכך פתרון. מקרה שקרה לנו במפעל תעשייתי בעיר חדרה – נזילת שמן בקנה מידה גדול ממכונה שלא היה ניתן להפסיק את עבודתה. השמן אשר המשיך להישפך ולהיאגר היה בלתי ניתן לשליטה עד תיקון הבעיה. בעל החברה ציפה כי עובד ניקיון יעמוד במקום לאורך כל שעות היממה ולא נתן פתרון לעניין הנזילה, וכמו שאתם יכולים להבין לא ציין זאת במפורש. לכן, היו שקופים והציגו את הבעיות כפי שאתן מזהים אותן ותנו לחברת הניקיון את כל המידע הדרוש אודות הפרויקט ואיך להגיע לתוצאות מצוינות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *