יוסי לוי אין תגובות

סוף שרשרת הייצור – אריזה והפצה

שרשרת הייצור והאספקה של מוצרים רבים בימינו, בנויה משלושה שלבים: רכש, אריזה ולבסוף הפצה. כל שלב הוא גורם מכריע על ההצלחה הסופית. כל ניהול ופיקוח מקצועי ואיכותי של שרשרת ייצור והאספקה יבוא לידי ביטוי ברווחיות של החברה או הארגון.

שרשרת הייצור תענה על כמה תפקידים שקשורים לצרכים של הלקוחות ורק בניהול נכון היא תספק ללקוח את כל מה שהוא מבקש. הספק שמלווה את החברה בשרשרת זו מחויב להיות מקצועי, מיומן ובעל ניסיון כדי שכל התפוקה והתוצרת תשתלם בסופו של יום. השלבים האחרונים בשרשרת הייצור הם האריזה וההפצה, במאמר זה נרחיב אודותיהם.

שלב האריזה                                      

  בימינו, חשוב מאוד להוזיל עלויות ולנהל את כל שרשרת הייצור בתבונה כדי לעמוד בתחרות הרבה שקיימת בשוק. לא בכדי עסקים רבים יפנו לקבלנים חיצוניים שיבצעו עבודות כגון אריזה, כך זה יוצא הרבה פעמים ריווחי יותר. על מנהל שרשרת הייצור תהייה בחירה חשובה לעשות והיא התכנון של ייצור האריזה. במידה והעבודות הועברו לגורם חיצוני, מתפנה הארגון לעסוק במהות.

אריזה של מוצר הוא חלק מהותי ועיקרי בכל השינוע של המוצר, הוא זה שיגרום ללקוח להתעניין בו ויחד עם זה ישמור עליו מכל נזק בזמן השילוח. אין ספק שאריזה שהשקיעו בה מחשבה ותכננו אותה כראוי תמשוך את מרב תשומת הלב ותצליח בפירוש להגדיל מכירות. בנוסף לכל זה, אריזות שייעדן למשלוח של מוצרים שעשויים מחומרים שונים, חייבות להיות עמידות ואיכותיות, הן אמורות לעמוד בכל התנאים הסביבתיים לרבות מזג האוויר, בתנאים של שילוח ימי או אווירי וכו'.

איך מתנהלת האריזה?                    

השלב של האריזה מגיע לאחר שהמוצר מוגמר וממתין על רצפת הייצור לאריזה מתאימה. כל  חברת אריזה מקצועית תגיע ישירות לאתר של הלקוח שבו מונחים המוצרים ותנהל משם את כל שלב האריזה באופן מקצועי ואיכותי. היא תתכנן בקפידה כיצד לארוז את המוצרים, אילו אריזות יגנו על המוצר בזמן השילוח, באילו מכונות אריזה מומלץ לעשות שימוש וכו', ורק לאחר תכנון מגובש תחל במלאכה.

בשלב האחרון, כשהמוצרים ארוזים היטב הם מוכנים להפצה. כעת הם מובלים למרכז הלוגיסטי או למחסן של בו מתאספת כל התוצרת הגמורה או לנמל התעופה.

שלב התובלה והפצה                  

שלב מהותי וחשוב בשרשרת הוא ניהול כל ערוץ ההפצה שיוביל את המוצר הארוז מהמרכז הלוגיסטי אל הגורם שמפיץ, אל מרכז המכירה או באופן ישיר לבית הלקוח. בעולמינו הדינמי, כשהספקים מפוזרים במקומות שונים, ונלקח בחשבון יוקר מחירי הדלק ויש דרישה לשירות איכותי וזמינות מרבית, איכות בכל תחום ההפצה תהפוך לקריטית בכל מה שקשור לרווחיות הארגון. ערוץ ההפצה הקלאסי והמוכר מבוסס על צי הפצה שיש לכל ארגון, משאיות ורכבים מותאמים, שמתופעל על ידי החברה עצמה או על ידי חברה חיצונית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *